دیدبان

اختصاصی/ بیعت‌گیری القاعده در تقلید از داعش+ تصاویر

اختصاصی/ بیعت‌گیری القاعده در تقلید از داعش+ تصاویر

گروه رصد تروریسم «دیدبان»، پس از اشغال ادلب و بخشی از مناطق ریف حلب توسط شاخه سوریه سازمان ترورستی القاعده بر، منابع میدانی از بیعت‌گیری اجباری این گروه از شیوخ عشائر این مناطق خبر داده‌اند.


بنابر این گزارش، بخش رسانه های جبهه النصره تصاویری از مراسم بیعت گیری و بیانیه جلسه عشائر مناطق غربی، شمالی، جنوبی حلب و سراسر استان ادلب سوریه منتشر کرده است.

بنابر ادعای النصره عشائر و بزرگان مناطق مذکور حمایت کامل خود را از این گروه و طرح آن برای تشکیل خلافت اعلام کرده‌اند. این در حالی است که پیش از این داعش نیز تصاویر متعددی از بیعت عشائر و بزرگان مناطق تحت سیطره خود در مناطق تحت سیطره‌اش منتشر کرده بود.

سیطره القاعده بر ادلب و مناطق اشغالی شمال غربی و جنوبی استان حلب مشروعیت بین‌المللی برای هرگونه عملیات مشترک نیروهای دولتی سوریه و هم پیمانان آنها فراهم خواهد آورد.

در پایان این مذاکرات بیعت‌نامه توسط سران عشایر به امضاء رسید و پس از چند ساعت توسط رسانه‌های گروهک تروریستی تحریرالشام منتشر شد.

این در حالیست که جبهه النصره طی روزهای اخیر ضربه سنگینی در عملیات عرسال از حزب‌الله لبنان خورد و مذاکرات برای انتقال عناصر این گروهک تروریستی به ادلب مورد توافق قرار گرفته است.

از اینرو به نظر می‌رسد که سناریوی مهم و البته خطرناک در حال شکل‌گیری است. چراکه بر اساس داده‌های میدانی و رایزنی‌های پشت پرده به نظر می‌رسد که قرار است اجماع سراسری میان برخی از گروه‌های تروریستی با القاعده (هیئت تحریر الشام) صورت بگیرد که این موضوع می‌تواند ادلب را به پایتخت اصلی القاعده تبدیل کند.

از این جهت پس از سقوط موصل و رقه به عنوان پایتخت داعش در عراق و سوریه احتمال شکل‌گیری خلافتی جدید توسط القاعده وجود دارد که با توجه به حمایت ترکیه و آمریکا و حتی نزدیک بودن قطر به القاعده فاز جدیدی از درگیری‌ها قوت خواهد گرفت.

 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه